fredag 10 oktober 2008

The H&M Trend's Town Take Over

Jag tog mig under fredagen till Manhattan Vintage Clothing Show för att inspireras av gamla fina grejer och blev därmed också en skinnväska rikare. När jag kom hem upptäckte jag att min nya investering innehöll en bonus i innerfacket- ett väldigt fult rött pärlhalsband i plast med ett stackars dinglande jesuskors på. Jag erbjöd det helt gratis till Anna inför hennes stundande klubbkväll på Kiss & Fly i Meatpacking men hon förstod sig inte heller på det.  
Man ska inte slänga saker tänkte jag och hängde upp det under lampan i bokhyllan. Nu dinglar det där, helt upplyst, så fort man kommer hem alternativt när man slår upp ögonen på morgonen. Ingen slipper undan. 

Den nya väskan tog med mig ut på stan på kvällen tillsammans med H&M Trends sista kväll i NYC. Vi började med att skrikkonversera med varann på Schillers, det fanns verkligen inget annat alternativ eftersom alla andra middagsgäster gjorde likadant runt sina bord i den franska bistron.
 

Det här redovisar förstås inte någon skrikkonversation utan vilken mat jag ska äta. Emma är märkligt nog avundsjuk på min tallrik trots att hon precis ska börja äta på exakt samma rätt.  


Det blev ett potpurri av ställen vi försökte invadera efter middagen, med allt från Burleskklubb i SoHo till Gay night på Chelsea Hotel. Till slut lyckades vi ställa oss mitt emellan sängen och köket på The Apt i Meatpacking, alldeles intill den längsta mannen vi nånsin sett. 
Han var nog NBA-spelare (han vore ju korkad annars) men kände sig nog lite ensam där uppe bland takkronorna. Inte verkade han så värst mycket gladare heller över att en mycket kortare donna började jobba friskt på honom från hennes egen höjd i all evinnerlighet. 

Konceptuellt nog slöts sen vår franska bistrocirkel några kvarter bort i baren på Pastis. 
Det var en varm natt full av bilar och folk och pratsamma män. 

Inga kommentarer: