torsdag 30 oktober 2008

På promenad till jobbet

15 min promenerar jag varje mån, tis & ons morgon från Tribeca till China Town. Eller förmiddag kanske ska sägas, vi börjar inte jobba förrens elva tolv. Mina chefer börjar vid ett två. 
I går förmiddag var det extra tyst ute, ett lugn efter de senaste dagarnas regnstormar som har fått mig att inse att mina balleriaskor inte är övermänskliga. Idag måste det faktiskt shoppas nya puppor.





Man kan undra varför det finns trafikljus när det ändå står en snut i varje hörn och vinkar och skriker.


Den finansiella krisen märks märkligt nog inte av så mycket som man skulle kunna tro trots att man bor mitt i händelsernas centrum. Men igår såg jag en fin konstinstallation vid City Hall; ECONOMY i is som sakta försvann under dagens lopp.

Inga kommentarer: