tisdag 14 oktober 2008

Inside job

Egentligen borde jag i skrivande stund sitta och slipa som bäst på min jurypresentation till Createurope nu på fredag men det är så sablans tråkigt att jag hela tiden hittar en massa annat att hålla på med. Typ det här inlägget om mitt jobb och Annas nyinköpta Ben & Jerry's Cookies and Creamglass i frysen. 

En vanlig dag på Forsyth St kan lätt beskrivas som fajt om revir med katt. 
2 katter och en jycke ränner ständigt runt i lokalen och vill jobba lika mycket som en själv, på exakt samma ställe som en själv. 
Jag har verkligen sjukt dålig hand med djur men än så länge tycker jag de verkar rätt så schyssta ändå och de ger till och med intrycket av att vara förhållandevis rumsrena. Dock kan jag inte dra mig till minnes av att det någonsin utfärdades några direkta pälsvarningssignaler till mig innan jag kom hit så jag tackar min lyckliga stjärna för att jag inte far illa av mina håriga assistenter.

Adi, Angela och Gabi är den härliga och också något mytomspunna trion bakom THREEasfour. Utöver dom är vi 3 praktikanter, 1 draperingsanställd och 3 pers på sälj och pr. Det är väldigt internationellt, endast 1 person av alla i teamet är amerikan. 
På dagarna när solen strålar in skimrar hela studion loss för kung och fosterland i hela sitt silver och reflekterar allt ljus vidare duns, duns, duns hit och dit genom alla speglar som hänger lite här och var. Och så snurrar de 3 discokulorna runt, runt, runt.
Ljus och glädje. Halleluja.

Theresa och Milena är mina praktikantkompisar. De gillar katter och cigg.




Inga kommentarer: