måndag 22 september 2008

Financial run

Min hyresvärd Max, en finanskille med snabbt liv, hann jag inte träffa mycket innan han drog iväg for good förra veckan. Men jag snappade i alla fall upp att han brukar morgonjogga. 

"Det är en korta rundan" fortsatte han och jag valde att inte prata vidare om det. 

Men i morse bestämde jag mig för att ta mig an den korta rundan. Kan Max, kan jag tänkte jag och höll såklart på att stryka med på kuppen.
Det är en jäkla tur att man inte är kändis också och behöver riskera att ha en massa paparazzis hack i häl. 
Jag undrar hur dom gör dom där kändisarna. Ligger dom i hårdkonditionsträning i en mörk grotta innan dom drar ut eller för man har ju aldrig sett en endaste bild på nån som står och dör vid en lyktstolpe.

Vid närmare eftertanke så är det kanske just det som är tricket. Man kanske måste lägga på sitt kändisfilter lite mer och låtsas vara ruggigt jagad av paparazzis nästa gång man flashar ut.

Det är kanske först då det blir en sann sport.


1 kommentar:

Malin Arnesson sa...

Det är ju själva jagandet som är sporren! Dom springer som fan eftersom dom vet att det kanhända dom syns. Det är först hemma som dom faller ihop och dör. Jag tippar på att deras rundor är ännu mindre än Max korta.