måndag 15 september 2008

testing- testing, one - two, one - two

Idag köpte jag en ny kamera.
Malin Arnesson tipsade mig innan jag reste hit om att Canon IXUS 860 var bra- och jag är såklart inte sämre än att jag litar på ett proffs. 
Sagt och gjort, när jag med IXUS på näthinnan traskade in på J&R Music World på Park Row för att spana på denna proffsiga lilla sak kom det till min kännedom att denna IXUS inte heter IXUS i USA utan man har i stället valt namnet POWERSHOT. 
Så fantastiskt. Och så underligt tänker jag samtidigt. 
Men det är klart, man upphör ju aldrig att imponeras över detta lands totala känsla för varumärkesbygge för den oinvigde (eller den breda massan om man så vill).

Säljare: "Du söker efter en kamera för hobbybruk? Får det lov att vara en IXUS eller en POWERSHOT?"
Oinvigd: "Hmm.. Jag måste tänka en stund. Jag tror faktiskt jag tar den som plåtar Powerbilder. Jag menar man vill ju ändå att det ska bli bra och så. En sån där IXUS vågar jag inte köpa, det är säkert nåt fusk. Nej, Power ska det va!"

Jag köpte såklart denna POWERSHOT och väntar nu otåligt på alla superbilder den ska ro iland.

2 kommentarer:

Malin Arnesson sa...

Va? Det hade jag ingen aning om. Sa dom att det var samma?

Sarah Törnqvist sa...

Ja det är samma. För min del känns det jättebra att ha en powershot i stället för dig.