torsdag 25 september 2008

Klavertramp i karriären


Ibland kan man ju fundera på vad man ägnat sig åt hela livet när man stöter på nån som Dorit Chrysler- ett levande facit på theremin.
Igår kväll spelade hon på The Stone i East Village, ett icke vinstdrivet litet utrymme tillägnat avant garde och experimentell musik, http://www.thestonenyc.com

I enkelheten av 40 kvm, några fällstolar och spartansk scenbelysning ställde hon sig längst fram i blont hårrufs, vita klackar och vintageklänning och började långsamt fylla lokalen med sin magi.
Hon sjöng och sjöng hur skört som helst och gestikulerade samtidigt fram en hel konsert på sitt instrument. 
Jag satt där i värmen och förbannade mig själv för att jag inte hade vättet att tänka lite mer outside of the box när jag valde piano i Kommunala Musikskolan i fyran. Vilket jäkla äss i rockärmen det skulle vara att gå loss på en theremin-trudilutt ibland.

Min vän Margarita har gjort den här musikvideon till Dorit Chrysler's "Sustain Me"

Och som så många andra kvällar slutade sen allt på baren Les Enfants Terrible som stänger kl 1 men har öppet till 4.



Inga kommentarer: